Cos'è l'herpesvirus felino?

-Chì hè Herpesvirus Feline?

A rinotracheitis virali felina (FVR) hè una malatia causata da una infezzjoni virali, è sta malatia hè assai contagiosa.Sta infizzione afecta principalmente a via respiratoria superiore.Induve hè a via respiratoria superiore?Hè u nasu, a faringe è a gola.

C1

Chì tipu di virus hè cusì male?U virus hè chjamatu Feline Herpesvirus type I, o FHV-I.Quandu qualchissia dice, rinotracheitis virali felina, infezione da virus herpes, FVR, o FHV, hè a stessa cosa.

- Chì caratteri hà ?

A più grande caratteristica di sta malatia hè chì l'incidenza hè abbastanza alta in u stadiu di i gattini, certi libri veterinari dicenu chì una volta chì i gattini portanu u virus di l'herpes, l'incidenza hè di 100%, è a rata di fatalità hè di 50% !!Allora sta malatia, chjamata kitten killer, ùn hè micca una esagerazione.

Feline Rhinovirus (herpesvirus) preferisce riplicà à bassu temperatura, cusì i gattini di l'ipotermia sò più in risicu!

U virus ùn hà mai infettatu un umanu prima, dunque ùn ci hè bisognu di preoccupassi di e persone chì l'avete da i misgi.

- Cumu i misgi piglianu FHV?

U virus pò esse passatu da u nasu, l'ochji è a faringe di un gattu malatu è si sparghje à l'altri misgi per u cuntattu o gocce.Droplets, in particulare, ponu esse contagiosu à una distanza di 1m in l'aria ferma.

E, i misgi malati è a ricuperazione naturali di u ghjattu o u periodu di infezzione latente di u ghjattu pò esse tossicu o disintossicazione, diventanu a fonte d'infezzione!I misgi in i primi stadi di a malatia (24 ore dopu l'infezzione) sparghjenu u virus in quantità maiò per via di secrezioni chì duranu finu à 14 ghjorni.I misgi infettati da virus ponu esse stimulati da reazzioni di stress cum'è u partu, l'estru, u cambiamentu di l'ambiente, etc.

-Cumu distingue se u gattu hà un FHV?I sintomi di i misgi?

Eccu i sintomi di un gattu infettatu cù u virus herpes:

1. Dopu à u periodu d'incubazione di 2-3 ghjorni, in generale, ci sarà una crescita di a temperatura di u corpu è a frebba, chì generalmente suscitarà à circa 40 gradi.

2. U ghjattu tosse è starnuta per più di 48 ore, accumpagnatu da un nasu chì curre.U nasu hè seriu in prima, è secrezioni purulenti in u stadiu dopu.

3. Lacrime di l'ochji, secrezioni serose è altre turbidità di u globu oculare, conjunctivitis o sintomi di keratitis ulcerative.

4. A perdita di l'appetite di u ghjattu, poveru spiritu.

Se u vostru ghjattu ùn hè micca vaccinatu, hè in u stadiu di gattino (sottu 6 mesi), o hè ghjustu in cuntattu cù altri misgi, u risicu di infezzione hè assai aumentatu!Per piacè andate à l'uspidale per u diagnosticu in questu mumentu!

Per impedisce a ghjente di esse strappata da i medichi!Pls nota a seguente parte:

A PCR hè a prova più usata in l'ospedali per animali.L'altri metudi, cum'è l'isolamentu di virus è a prova di retrovirus, sò raramente utilizati perchè sò assai tempu.Allora, se vai à l'uspidale, pudete dumandà à u duttore se a prova PCR hè fatta.

I risultati pusitivi di a PCR ùn anu micca necessariamente rapprisentanu u sintumu clinicu attuale hè u gattu, chì hè causatu da u virus di l'herpes, ma quandu si usa a PCR quantitativa in tempu reale per detectà a cuncentrazione di virus pò furnisce più infurmazione, se prisenti in secrezioni nasali o lacrime quandu cuncentrazioni elevate. di virus, hà dettu riplicazione virali attiva, è hè assuciatu cù i sintomi clinichi, se a cuncentrazione hè bassu, Si significa infezzione latente.

- Prevenzione di FHV

Vaccinati !Vaccinata !Vaccinata !

A vaccina più comunmente utilizata hè una vaccina tripla inattivata di felina, chì pruteghja contra l'herpes virus, calicivirus è panleucopenia felina (peste felina).

Questu hè chì i gattini ponu acquistà l'immunità da a so mamma per un pezzu di tempu è ponu interferiscenu cù a risposta immune à a vaccinazione se vaccinati troppu prestu.Dunque, a vaccinazione iniziale hè generalmente cunsigliata à circa dui mesi d'età è dopu ogni duie simane finu à chì trè colpi sò datu, chì hè cunsideratu chì dà una prutezzione adatta.A vaccinazione cuntinua à intervalli di 2-4 simane hè cunsigliatu per i misgi adulti o ghjovani induve a vaccinazione previa ùn pò esse cunfirmata.

Se u ghjattu hè in altu risicu di infezzione in l'ambiente, una dosa annuale hè cunsigliatu.Se u ghjattu hè guardatu cumpletamente in casa è ùn esce micca a casa, pò esse datu una volta ogni trè anni.In ogni casu, i misgi chì si bagnanu regularmente o visitanu l'uspidale spessu deve esse cunsideratu à risicu altu.

- Trattamentu di HFV

Per u trattamentu di u ramu nasali di u ghjattu, in fattu, hè a manera di eliminà u virus di l'herpes, l'autore hà cercatu assai dati, ma ùn hà micca righjuntu un altu cunsensu.Eccu alcuni di l'approcci più accettati chì aghju ghjuntu.

1. Replenish fluidi di u corpu.Questu pò esse fattu cù l'acqua di glucose o sali di reidratazione di drogheria per impediscenu chì u ghjattu ùn sia anorexicu per l'infezzione cù u virus, risultatu in a desidratazione o a fatigue.

2. Pulite e secrezioni nasali è oculari.Per l'ochji, i gocce d'ochju di ribavirina pò esse usatu per u trattamentu.

3, l 'usu di antibiotics, sìntimi leve pò aduprà amoxicillin clavulanate potasio, sìntimi seriu, pò sceglie azithromycin.(A terapia antibiotica hè aduprata per trattà altre infizzioni causate da u virus).

4. Terapia antivirale cù famiclovir.

Circa assai pirsuni sò più pràticu cù interferon è cat amine (lysine), in fattu, sti dui droghe ùn sò micca statu identità coherente, cusì ùn avemu micca blindly dumandà à i medichi à aduprà interferon, o u so prezzu assai caru à cumprà u so- chjamatu trattamentu di cat amina nasale cat ramu.Perchè a catamine, chì hè in realtà a l-lisina economica, ùn cumbatte micca l'herpes, solu blucca qualcosa chjamata arginina, chì hè pensata per aiutà l'herpes à ripruduce.

Infine, vi ricurdate micca di cumprà medicina per trattà u vostru ghjattu secondu u pianu di trattamentu elencatu in questu articulu.Sì avete e cundizioni, avete da andà à l'uspidale.Questu hè solu un articulu di scienza pupulare, perchè pudete avè una megliu comprensione di sta malatia è impediscenu esse ingannatu da i medichi.

- Cumu eliminà u virus Herpes?

U virus di l'herpes pò esse abbastanza aggressivu in i misgi.Ma a so prisenza fora di u ghjattu hè debule.Sè in cundizioni normali di temperatura secca, l'ora di 12 pò esse inattivata, è stu virus hè u nemicu, chì hè formaldehyde è fenol, cusì pudete aduprà formaldehyde o disinfettazione fenol.

A causa di a diversità di e malatie cliniche causate da virus, a prognosi varieghja assai.A maiò parte di i misgi facenu una ricuperazione sana da una infizzione aguda, cusì a bronchitis ùn hè micca una malatia incurable è ci hè una bona chance di ricuperazione.


Tempu di Postu: Feb-22-2022